راهنمای خرید مکمل ورزشی و بدنسازی از زبان یک شرکت داروسازی

زمان مورد نیاز مطالعه : 5 دقیقه

نویسنده : مریم نوروزی/ مشاور تغذیه

راهنمای خرید مکمل ورزشی و بدنسازی از زبان یک شرکت داروسازی

استفاده از مکمل های ورزشی در میان ورزشکاران روز به روز در حال افزایش است. متاسفانه خیلی از ورزشکاران مکمل های ورزشی و بدنسازی را با این استدلال که مکمل های داروخانه ای اثر بخش و حرفه ای نیستند از اماکن غیر معتبر تهیه می کنند و گرفتار عوارض جبران ناپذیری می شوند که سلامتی شان را به خطر می اندازد.

خرید مکمل های ورزشی و بدنسازی ایمن و اوریجینال همواره یکی از دغدغه های ورزشکاران به شمار می آید. در مطلب زیر به نکاتی که ورزشکاران هنگام خرید مکمل های ورزشی باید به آن توجه نمایند اشاره می کنیم.

راهنمای خرید مکمل های بدنسازی و ورزشی

 

انتخاب و خرید آگاهانه مکمل بر اساس نیاز

با توجه به افزایش هزینه ها، خرید بیهوده مکمل ورزشی بدون توجه به نیاز واقعی بدنتان منطقی به نظر نمی رسد. بنابراین قبل از خرید هر گونه مکمل ابتدا باید این سوال را از خودتان بپرسید که آیا با توجه به شرایط بدنی ام اصلا به مصرف این مکمل نیاز دارم یا خیر ؟

بهتر است برای انتخاب مکمل ورزشی و بدنسازی و آگاهی از نحوه مصرف صحیح آن با یک متخصص تغذیه ورزشی یا مربی که اطلاعات بیشتری نسبت به مکمل ها دارد مشورت نمایید. معمولا مشاور با ارزیابی برنامه غذایی و شرایط شما و شدت تمرینات ورزشی به شما کمک می کند که بهترین انتخاب را داشته باشید و وقت و هزینه تان هدر نرود.

واحد مشاوره شرکت کارن با هدف ایجاد پل ارتباطی بین مصرف کننده و شرکت پاسخگوی سوالات مشتریان در زمینه معرفی، انتخاب و نحوه مصرف محصولات است.

 

راهنمای بررسی سلامت و اصالت مکمل

توجه به گواهینامه ها و مجوز های مربوطه

پس از مشورت با یک متخصص آگاه در مورد انتخاب نوع مکمل ورزشی، بهتر است به این نکته توجه نمایید که برندی از مکمل های ورزشی  را انتخاب نمایید که مجوزهای مربوطه را از سازمان های ذی صلاح نظیر سازمان غذا و دارو و فدراسیون پزشکی ورزشی اخذ کرده باشد و اطلاعات کاملا شفافی از کارخانه تولید کننده مکمل و مواد اولیه مورد استفاده ارائه نماید.

شرکت داروسازی کارن علاوه بر مجوز از سازمان غذا و دارو دارای مجوز و گواهینامه هایی نظیر GMP، ISO9001،ISO14001، ISO22000، HACCP، DQS، GC Mark  و گواهی حلال می باشد که نشان از کیفیت و سلامت مکمل های تولیدی این شرکت است.

عدم استفاده از ترکیبات غیر مجاز در فرمولاسیون مکمل ها

کسب اطمینان از استفاده از ترکیبات مجاز در مکمل ها برای هر ورزشکاری ضروری است. چه بسا استفاده از ترکیبات غیر مجاز در فرمولاسیون مکمل ها باعث مثبت شدن تست دوپینگ ورزشکاران حرفه ای می شود و زحمات آن ها را برای مسابقات از بین می برد یا استفاده از هورمون ها، کورتون ها و .... باعث ایجاد عوارض جبران ناپذیری می شود. بنابراین به همه ورزشکاران توصیه می شود از مکمل هایی استفاده نمایند که مورد تایید فدراسیون پزشکی ورزشی باشد. این فدراسیون با انجام نمونه برداری از مکمل های موجود در بازار و آنالیز ترکیبات داخل آن مجوز و تاییدیه مبنی بر عدم استفاده از ترکیبات غیر مجاز را صادر می نماید.

همه مکمل های ورزشی و بدنسازی شرکت داروسازی کارن مورد تایید فدراسیون پزشکی ورزشی هستند و هیچ گونه ترکیبات آنابولیک غیر مجاز نظیر ناندرلون، دی هیدرو تستوسترون، آندرسترون دیون، متیل تستوسترون، اکسی متولون و .... در آنها بکار نرفته است. 

توجه به برچسب اصالت روی لیبل مکمل ها

سازمان غذا و دارو همه شرکت های تولید کننده و وارد کننده مکمل را به الصاق برچسب اصالت روی قوطی و جعبه مکمل ها ملزم کرده است.

برای اطمینان از اصالت مکمل خریداری شده می توانید کد uid یا کد اصالت روی برچسب اصالت را در سایت سازمان غذا ( www.ttac.ir) وارد کرده اطلاعاتی از قبیل نام مکمل ، شرکت سازنده یا وارد کننده، شماره سری ساخت و تاریخ انقضا را مشاهده نمایید.

 

راهنمای بررسی کیفیت مکمل ها

مشورت با افراد آگاه و با تجربه

بهتر است قبل از خرید یک مکمل ورزشی برای اطمینان از کیفیت مکمل با ورزشکاران حرفه ای که سابقه استفاده از آن نوع  برند و مکمل را داشتند، مشورت نمایید و از نظرات آنها در خرید خود استفاده نمایید.

بررسی نظرات سایر مصرف کنندگان در شبکه های اجتماعی

معمولا شرکت های صاحب برند مکمل های ورزشی و بدنسازی سایت و شبکه های اجتماعی برای معرفی محصولات خود دارند و مصرف کنندگان می توانند نظرات خود در مورد کیفیت و اثر بخشی مکمل ها مطرح کرده و با بقیه دوستان خود به اشتراک بگذارند، می توانید با بررسی این نظرات انتخاب بهتری داشته باشید.

 

خرید مکمل ورزشی و بدنسازی از داروخانه

همواره داروخانه معتبرترین مرکز برای فروش مکمل های ورزشی و بدنسازی است و مرکز  اصلی خرید مکمل به شمار می آید. با خرید مکمل از داروخانه  می توانید این اطمینان را داشته باشید که اگر مکمل هر گونه مشکلی داشته باشد می توانید آنرا با مسئول فنی داروخانه مطرح کرده و پاسخ مناسب را دریافت نمایید.

 

خرید آنلاین مکمل بدنسازی

توجه داشته باشید که اگر می خواهید مکمل ورزشی و بدنسازی را به صورت آنلاین از سایت یا پیج اینستاگرام تهیه نمایید . حتما آن سایت و پیج متعلق به یک داروخانه معتبر باشد و  تحقیقات کافی و لازم را انجام داده و سپس اقدام به خرید آنلاین نمایید .

 

 

سایر موارد مورد توجه هنگام خرید مکمل ها

قدردانی از مشتریان وفادار

توجه شرکت به مشتریان وفادار یکی از نکاتی است که می توان هنگام خرید مکمل ورزشی به آن توجه کرد. این موضوع می تواند باعث دلگرمی مصرف کنندگان باشد که مشتریان وفادار برای شرکت ارزشمند هستند و در مناسبت های مختلف از آنها یاد و قدردانی می شود.

ارائه خدماتی نظیر باشگاه مشتریان می تواند در دلگرم کردن مشتریان وفادار نقش مهمی داشته باشد. بدین منظور شرکت داروسازی کارن با راه اندازی باشگاه مشتریان خود از سال 1397 و اهدا هدایا و جوایز از اعتماد مشتریان وفادار خود قدردانی می کند.

 

رسیدگی به شکایات

پاسخگویی، پیگیری شکایات و موارد نارضایتی از سوی شرکت می تواند نقطه قوتی  در انتخاب نوع برند باشد.  در واقع داشتن واحدی در شرکت های داروسازی برای رسیدگی به شکایت و پیگیری مشکلات اطمینان مصرف کننده را به کیفیت محصولات افزایش داد و  مصرف کننده مطمئن می شود که در صورت بروز هر گونه مشکل، رسیدگی انجام خواهد شد.

مصرف کنندگان شرکت کارن می توانند با صدای مشاور شرکت تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایند و مطمئن باشند که به شکایت شان به نحوه احسنت پاسخ داده می شود.

 

کلام آخر

در مطلب بالا نکاتی که قبل از خرید مکمل ورزشی و بدنسازی باید به آن توجه شود توضیح داده شد. کیفیت، اصالت و سلامت سه فاکتور اصلی در انتخاب برند مکمل های ورزشی است همچنین توصیه می شود مکمل های ورزشی را حتما از داروخانه ها تهیه نمایید.


منابع :

ارسال نظر

موبایل :
نام و نام خانوادگی:*
پرسش مورد نظرتان را وارد نمایید : *

 Ali ۱۴۰۰/۹/۲۳

چ فایده نمیشه مستقیم از خود شرکت خرید

پاسخ کارن : سلام با عرض پوزش در حال حاضر فروش آنلاین نداریم.